1. Budování brandu


Pro jakékoliv podnikání je důležité získat důvěru zákazníků. Jinými slovy, je třeba, aby se zákazníci ztotožnili s filozofií vaší firmy, vašimi produkty či nabídkou poskytovaných služeb. Právě sociální sítě vám skvěle umožní budovat brand a dobré jméno vaší firmy.


Tvář značky se s pomocí Facebooku daří skvěle budovat firmě BANDI VAMOS, která vyrábí luxusní pánskou módu.


2. Lepší kontakt se zákazníky


Ačkoliv novinky a aktuality zveřejňujete na vašem firemním webu, nejlépe se informace o vaší nové nabídce či dění ve firmě zákazníci dozví prostřednictvím sociálních sítí. Aktualita jim jednoduše vyskočí na jejich profilu.


Inspirací vám může být například Facebook českého Googlu, jehož správcům se daří oslovit široké publikum díky kvalitním příspěvkům, ve kterých přináší novinky, rady a tipy pro využití jejich portfolia.


3. Zpětné odkazy (linkbuilding)


Profily na sociálních sítích mají vliv na pozice ve vyhledavačích – pro Google i Seznam bude váš web exkluzivnější, pokud na něj budou odkazovat další stránky. Tím získáte i lepší pozice.


4. Crowdsourcing


Připravujete nový produkt, službu nebo chcete otestovat spokojenost klientů s vaší současnou nabídkou? Proč platit za drahé marketingové průzkumy? Můžete se jednoduše zeptat vašich fanoušků na sociálních sítích.


5. Retence


Pokud vás klienti budou sledovat na sociálních sítích, zvyšuje se šance, že u vás produkt či službu poptají znovu.


6. Oslovení širšího okruhu publika


Když vaše příspěvky na sociálních sítích fanoušci sdílejí a lajkují , dozví se o vaší firmě také jejich přátelé – noví potenciální klienti.


Tímto způsobem podporuje svůj marketing třeba česká Kofola, která na svém Facebooku publikuje soutěže, návody a tipy, které fanoušci hojně sdílejí, lajkují i komentují.


7. Helpdesk


Vaši potenciální zákazníci denně procházejí sociální sítě. Pokud se na vás budou moci obrátit s dotazem nebo připomínkou nejen e-mailem nebo telefonickým kontaktem, ale i snadno prostřednictvím Facebooku, bude to pro vás významné plus.


O klienty takto pečuje třeba prodejce přírodní kosmetiky Khadi – nabízí poradenství prostřednictvím svých Facebookových stránek.


8. Oslovení cílové skupiny


Facebook vám nabízí možnost placené reklamy, která osloví vaše cílové publikum. Můžete zvolit, jakému okruhu uživatelů se vaše reklama zobrazí – podle geografické polohy, zájmů, věku či pohlaví. Touto reklamou lze podpořit přímo váš web nebo facebookovou stránku.


9. Sběr dat, hodnocení a referencí


Prostřednictvím sociálních sítí mohou zákazníci hodnotit produkty, služby, spokojenost s firmou nebo zanechat referenci či recenzi. Pokud vaši firmu spotřebitelé doporučí, v očích dalších potenciálních klientů vaše hodnota stoupne.


Tento on-line prostor můžete využít také pro sběr připomínek a podnětů, které vám napomohou sladit vaši nabídku s přáním a potřebami zákazníků.


Množství kladných referencí posouvá výš například českou reklamní agenturu RobertNemec.com.


10. Získání kvalitních zaměstnanců


Jestliže se potýkáte s nedostatkem kvalitních zaměstnanců, prostřednictvím profilu na LinkedIn, Twitteru nebo Facebooku snáze oslovíte profesionály v oboru.


Na sílu inzerátů na sociálních sítích sází třeba GE Money Bank.


Pokud vám přijdou sociální sítě příliš spletité, kontaktujte nás, rádi vám s jejich založením či správou poradíme.