Firemní blogování aktuálně frčí, leč spousta firem se na tomto poli plácá jako ryba na mělčině. Možná jste si založili blog, ale nevíte si rady s obsahem nebo jeho výkon nesplnil vaše očekávání. Než jej pošlete definitivně k šípku, přečtěte si těchto pár řádků.


Proč vlastně blogovat?


Pokud to s blogem myslíte vážně a zásobíte jej hodnotným obsahem, zlepšíte povědomí o vaší firmě, získáte čtenáře na svou stranu a konečně – získáte nové zákazníky!


Navíc pravidelnou aktualizací obdržíte plusové body od Seznamu i Google.


Pojďme se tedy podívat na pár tipů, které pozvednou váš blog a učiní z něj hodnotný komunikační kanál!



1. O čem psát?


Témata volte s ohledem na cílovou skupinu. Je velice důležité, aby vaše články přinášely čtenářům užitek. Zamyslete se proto nejprve nad tím, koho svými příspěvky chcete oslovit a definujte si cílovou skupinu. Stanovte si cíle, vytvořte publikační kalendář a obsahovou strategii, která bude zahrnovat témata vašich příspěvků alespoň na měsíc dopředu.


TIP: Publikujte příspěvky, které zaujmou, mohou to být třeba návody, rady pro využití vašich produktů, srovnání nebo informujte o novinkách z oboru. Firma prodávající hrnce, nádobí a pomůcky na pečení můžete na blogu zveřejňovat recepty, kuchyňské vychytávky a rady pro kulináře. Inspirovat se můžete třeba stránkami prodejce nádobí Tupperware.


2. V jednoduchosti je krása


Možná vám zní toto rčení jako klišé, jestliže však chcete oslovit širokou veřejnost a také laiky, kteří vašemu oboru nerozumí, piště jednoduše, srozumitelně a vyhýbejte se cizím slovům.


TIP: Pokud chcete čtenářům přiblížit odborné téma, snažte se psát tak, jako byste problematiku popisovali třeba vašim přátelům či rodině. Jednoduchým a efektivním způsobem seznamuje své čtenáře s problematikou finančních produktů na svém blogu Česká spořitelna.


3. Pravidelně aktualizujte


Blog, ve kterém budete publikovat nepravidelně pár článků ročně, vám nejspíš moc užitku nepřinese. Snažte se jej proto pravidelně aktualizovat, sledovat nové trendy, polemizovat, přinášet nové nápady a návody a diskutovat o nich se svými čtenáři. Právě v tom spočívá klíč k úspěchu.


TIP: Jako příklad si uvedeme IT firmu. Oblast IT se rychle mění, proto firma Rychlí kodéři své čtenáře pravidelně informuje o nových verzích programů, aktualizacích, srovnává jednotlivé nástroje, radí a polemizuje.


4. Bilancujte


Přínos vašeho firemního blogu pravidelně analyzujte. Zjistíte, které příspěvky čtenáře nejvíce zaujaly a které nejméně. Tyto výsledky poté zohledněte při plánování obsahové strategie v dalším období.


TIP: Návštěvnost a konverzi měřte pomocí Google Analytics – je spolehlivý a je zdarma.


5. Sdílejte


Aby se vaše cílovka dozvěděla o novém článku, sdílejte jej na vašich sociálních sítích. Můžete využít Facebook, Twitter, LinkedIn i Google+.


TIP: Na Facebooku je dnes většina firem, vyplatí se však sázet také na méně propagované sociální sítě, jako je Google+ nebo LinkedIn. Tyto sociální sítě jsou osvědčeným marketingovým nástrojem řady firem, na novinky na blogu zde upozorňuje například firma WrongWare.