Vnitřní prolinkování vlastního webu je velmi důležitá součást SEO. Je na rozhraní mezi on-page a off-page faktory.  Jde o kvalitní zpětné odkazy, nad kterými máte plnou kontrolu, protože se vše odehrává na vašich stránkách.

Existuje jedna pokročilejší technika, jak pomocí vnitřních odkazů pomoci stránkám, které mají své hlavní klíčové slovo na 2. či 3. straně ve výsledcích vyhledávání. Samozřejmě, že jako vše okolo SEO, není nic zaručeno, ale pomůže to s velkou pravděpodobností.

Co budete potřebovat?

1. Mít aktivovaný účet na Google Search Console (dříve Webmaster Tools).

2. V tomto účtu musí být přidaný a ověřený váš web (ten se v Google Search Console označuje jako služba). Ideální je, pokud je propojený v Google Analytics. Nejen, že tak vytěžíte více informací, ale pokud je na webu Google Analytics vložený správně, lze jej použít i pro ověření služby v Google Search Concole. V jednom účtu můžete mít až 100 služeb, čili webů.

3. Po přihlášení do Google Search Console najděte sekci Návštěvnost z vyhledávání a klikněte na položku Analýza vyhledávání:



4. Zaškrtněte položky Zobrazení a Pozice a jako typ výpisu vyberte Dotazy

5. Nalistujte ve výpisu taková slova, která mají pozici 11 – 30 (druhá až třetí strana). Nemusíte vybírat všechna slova – soustřeďte se na tak, která mají vyšší počet vyhledávání:



Na obrázku výše bych se soustředil na slova „kostýmy Brno“, „karnevalový kostým“ a „kostýmy na karneval“.

6. Zadejte je postupně do vyhledávače a zjistěte, na jakou stránku vás Google z výsledků odkazuje (nemusí to být vždy ta, kterou byste si přáli, nebo kterou na dané slovo optimalizujete). Adresu této stránky pak vhodně zakomponujte do nějakého odkazu v článku na vašem webu. Samozřejmě dodržujte zásady kvalitního odkazu:

a. odkaz vede z odstavce, který je součástí většího textu. Ten se zase věnuje dané problematice (pro náš příklad třeba karnevalům)

b. odkaz má jako anchor text uvedeno klíčové slovo. To nemusí být v přesném tvaru či čísle, jelikož vyhledávače už umí časovat i skloňovat