Dnešní online svět je založený převážně na přístupech, nákupech a celkovém pohybu internetových zákazníků prostřednictvím mobilních zařízení. Není proto divu, že hlavní téma této akce zní: Mobilní zařízení mění vše, co jsme do teď znali a aplikovali (v online marketingu, prezentaci a designu, chování zákazníků, produktové vlastnosti i možnosti ad.). Google, lídr světového vyhledávání přináší zajímavé

MOBILE-FIRST WORLD




Pokud jste ještě tuto změnu zákaznického chování nepostřehli, pak můžete věřit nejen nám, ale samozřejmě lídrovi internetového světa společnosti Google, která hned v úvodním bloku o aktuálním dění zkonstatovala, že změna s důrazem na mobilní zařízení již dávno proběhla. Mobilní telefon je první věcí, se kterou ráno vstáváme a večer poslední, se kterou usínáme.

ADS IN GOOGLE MAPS & PINS

Tedy nejen MY, ale především ZÁKAZNÍCI tak vytvářejí zcela nový proud v rámci online marketingu, který využívá mnohem více prodejních příležitostí, než tomu bylo doposud. Reakcí Google na potřeby dnešních zákazníků jsou reklamy na Google mapách a tzv. pins, které umožní prohlížet produkty či informace o firmě přímo z výsledku vyhledávání.



ETA (expanded text ads)

Google představil nový formát textových reklam. Jak budou vypadat textové reklamy v novém pojetí mobilního marketingu na nové platformě Google? Zjednodušeně řečeno: budou kratší a efektivnější ☺.

  • Dva nadpisy o celkových 60 znacích (oddělené pomlčkou)
  • Popisek v rozsahu 80 znaků
  • Zaměření na mobilní telefony, bude dostupné i na ostatních zařízeních mobilních zařízeních .

Google dále představil nové responzivní reklamy v obsahové síti. Potěší vás, že Google přizpůsobí reklamu obsahu webu s orientací na zážitek uživatele. Tvorba reklamy bude velmi jednoduchá a inzerent vyplní pouze:

  • Titulek
  • Popis
  • Obrázek
  • URL



MOBIL BIDS

Další novinkou pro efektivnější nastavení vašich reklamních kampaní je možnost upravovat nabídky pro různé typy zařízení (tedy zcela samostatně pro stolní počítač, tablet i telefon s ohledem na predikci zákaznického chování).

IN-STORE KONVERZE

Měření offline konverzí na základě polohy mobilního telefonu. Připadá vám tato inovace děsivá? Realita je však taková, že 3/4 zákazníků hledajících v mobilu obchod, jej následně ještě ten den navštíví a 28 % z nich realizuje i nákup.



GOOGLE DATA SUITE

Nová platforma od Google pro vizualizaci dat ze služeb jako je Google Analytics nebo AdWords. Tuto službu je možné použít také pro reporting a přehlednou prezentaci výsledků. Jednotlivé přehledy je možné sdílet, při vytváření reportů je možná spolupráce a k dispozici bude také verze zdarma, ve které bude možné nastavit až 5 přehledů.



GOOGLE ASSISTANT

Google představil službu Google Assistant, která by měla zefektivnit práci s Google Analytics. Google Assistant nejen, že rovnou vyhodnotí správnou odpověď, ale ihned zobrazí relevantní výsledky. Google zatím prezentoval jen jednoduché dotazy typu „jaké byly tržby v daném měsíci“. Jestli nový asistent zvládne složitější dotazy se můžeme všichni jen těšit.

NOVÝ DESIGN Google AdWords

Nové rozhraní bude hezčí a přehlednější. Noví i stávající uživatelé jistě ocení jednodušší orientaci a zobrazení důležitých metrik hned na hlavní stránce. Google plánuje s vybranými inzerenty testovat nový design v průběhu roku 2016 a 2017. Finální verze bychom se měli dočkat až v roce 2017.



Plánuje se používání různé intenzity barev, takže analýzy pro člověka budou jednodušší.



Už abychom mohli tyto nové funkce testovat.