Periodická tabulka SEO faktorů

Mnoho „SEO optimalizátorů“ se staví do role alchymistů a kouzelníků, kteří nějakým tajným způsobem ty stránky dostanou ve výsledcích hledání výš. Ale tak to prostě není. SEO se dá normálně naučit, pokud víte, co vyhledávače ocení a naopak potrestají.
Každý web je vyhledávači hodnocen podle mnoha faktorů, z nichž některé lze přímo ovlivnit, jiné jen málo nebo vůbec. Jsou faktory, které webu pomáhají, a jiné, které mu jsou ke škodě.

Jejich přesný výčet a to, jakou mají váhu, není možné zjistit. Je to přísně střežené tajemství vyhledávačů. Odhaduje se, že Google bere v úvahu až 400 různých faktorů. Pomocí zkušeností a různého testování se během času lidi okolo SEO shodli na několika hlavních faktorech, kterým stojí za to věnovat pozornost.

Velmi pěknou infografiku vytvořili v Search Engine Land. Je možné, že znáte jejich Periodickou tabulku SEO faktorů. Je na ní velmi pěkně a vtipnou formou vidět, jak různé on-page a off-page faktory ovlivňují hodnocení stránek a v jaké míře.

Mluví k nám ale anglicky. Některé termíny tedy nemusí někdo, kdo se SEO začíná, správně pochopit. Napadlo mě tedy přepracovat tabulku do češtiny a podělit se o ni. Podobnou, velmi pěknou tabulku najdete i na vceliste.cz.

Ta naše je k dispozici ve formátu PDF a stáhnout si ji můžete z našeho blogu o SEO. K jejímu vytvoření jsem použil Excel. Pokud máte zájem o tabulku v Excelu, abyste si mohli tabulku sami upravit, napište si o ni na seo@mediatel.cz.



Periodická tabulka SEO faktorů